Blog

Informacje, wyjaśnienia, porady

Kredyt hipoteczny w kosztach firmowych

/ Kategoria: doradztwo podatkowe księgowość i rozliczenia     

Zamiast wynajmować lokal pod prowadzoną działalność gospodarczą, czasami warto kupić własną nieruchomość. Jednym ze sposobów finansowania takiej inwestycji jest kredyt hipoteczny. Czy można go rozliczać w kosztach firmy?

house and key with Calculator on wooden background

Jeżeli przedsiębiorca chce zaliczyć wydatki do kosztów uzyskania przychodów, to muszą one być związane z prowadzoną działalnością. Co do zasady, aby wydatek został uznany za koszt, musi być poniesiony w celu osiągnięcia przychodu lub jego zabezpieczenia.


Zakup nieruchomości na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej jak najbardziej spełnia te warunki. Jeśli przedsiębiorca nabył zaś nieruchomość przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, to może później przenieść własność prywatną do majątku firmy. 


Kosztem, który będzie można zaliczyć do wydatków firmowych będą odpisy amortyzacyjne liczone od wartości początkowej środków trwałych oraz skapitalizowane odsetki od kredytu hipotecznego. Do kosztów mogą być również zaliczane wszystkie wydatki związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości.

Najwyższa jakość

Jesteśmy członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz działamy zgodnie z zasadami etyki zawodowej doradców podatkowych, co daje gwarancję najwyższych jakości wykonywanych przez nas usług.

Kontakt z nami

Nasze oddziały

  • Żory ul. Szeroka 2
  • Jastrzębie Zdrój, ul. 1 Maja 52
  • Jastrzębie Zdrój, ul. Warmińska 20/3
  • Nysa, ul. Kwiatowa 10

Dołącz do nas

Porady dla przedsiębiorców i nie tylko!
...o krok dalej niż same liczby


Zapisz się do newslettera. Bądź na bieżąco.