Blog

Informacje, wyjaśnienia, porady

Czy biznesplan może być kosztem w nowo powstającej firmie?

/ Kategoria: doradztwo podatkowe księgowość i rozliczenia     

Rozpoczynając działalność gospodarczą, warto mieć plan działania. Biznesplan potrzebny jest „na starcie” firmy, szczególnie gdy korzystamy z dofinansowania w w postaci kredytu lub dotacji.

the business plan for a company or business establishment. planning a young entrepreneur.

Biznesplan określa nie tylko kierunek rozwoju zakładanej firmy, ale również analizy finansowe i perspektywy inwestycyjne, plan marketingowy i finansowy, analizę rynku, konkurencji i otoczenia firmy oraz harmonogram realizacji założonych planów.

Biznesplan można oczywiście przygotować samodzielnie, ale coraz częściej korzystamy z usług specjalistów. To wiąże się oczywiście z wydatkiem. - Fakturę za taką usługę można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów z działalności – mówi Eleonora Łysoń, doradca podatkowy z Biura Rachunkowego i Kancelarii Doradztwa Podatkowego „ANNA”, i dodaje: - Pamiętajmy, że koszty uzyskania przychodu muszą bezpośrednio wpływać na wzrost lub zabezpieczenie przychodów firmy. Opracowanie biznesplanu ma związek z prowadzoną działalnością, w związku z czym taki wydatek można zaliczyć do kosztów nowo powstającej firmy.

Najwyższa jakość

Jesteśmy członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz działamy zgodnie z zasadami etyki zawodowej doradców podatkowych, co daje gwarancję najwyższych jakości wykonywanych przez nas usług.

Kontakt z nami

Nasze oddziały

  • Żory ul. Szeroka 2
  • Jastrzębie Zdrój, ul. 1 Maja 52
  • Jastrzębie Zdrój, ul. Warmińska 20/3
  • Nysa, ul. Kwiatowa 10

Dołącz do nas

Porady dla przedsiębiorców i nie tylko!
...o krok dalej niż same liczby


Zapisz się do newslettera. Bądź na bieżąco.